Mitt UiB legges midlertidig bak VPN som en forsikring

Det er besluttet inntil videre å legge MittUiB bak VPN. Det er et enkelt tiltak som reduserer risikoen ved datainnbrudd vesentlig. Dette innebærer at ansatte og studenter som er utenfor UiB-nettet må bruke VPN for å logge seg på. Dersom man går til MittUiB fra et sted utenfor UiB vil man komme til en nettside der det vil ligge informasjon om at man må bruke VPN for å logge seg på.  Denne siden vil inneholde lenker til kunnskapskort og en lenke for å logge seg på. Det kommer også til å ligge informasjon om at vi også bemanner BRITA (telefon, chat og besvarelse av henvendelser) i helgen med åpningstider kl 12-14 lørdag og kl 12-18 på søndag. Kortere åpningstid lørdag da det normalt er lite aktivitet på Mitt UiB på lørdager.