Wed 27 Sep. Breakfast seminar – The good working environment

Norwegian language

Arbeidsliv i endring – hva med arbeidsmiljøet ?

Digitalt frokostseminar onsdag 27.september på Zoom kl.0830-1000

Arbeid- hjem- stress + mangfold

Arbeidsmiljø handler om hvordan vi organiserer, planlegger og gjennomfører arbeidet vårt. Et godt arbeidsmiljø kjennetegnes av god ledelse, medvirkning fra ansatte og tydelige organisatoriske rammer. Kompetanse, god kommunikasjon, mestring og anerkjennelse gir både trygghet og trivsel.

Gjennom frokostseminarserien Arbeidsliv i endring – hva med arbeidsmiljøet? ønsker vernetjenesten ved UiB å sette søkelys på betydningen av faktorer som bygger et godt arbeidsmiljø.

Velkommen til høstens første frokostseminar om det gode arbeidsmiljø. Vi vet at et godt arbeidsmiljø virker positivt inn på både helse, motivasjon og sykefravær blant ansatte. Hvilken betydning har jobb-privatliv-ubalanse på psykisk helse og sykefravær ? Er stress bare negativt for oss i arbeidslivet? Og hva er egentlig stress?

I vår sektor har vi et stort mangfold når det gjelder fagfelt, forskningsområder,lokalisering samt ansatte og studenter. Hvordan er det å lede i et mangfoldig arbeidsliv?

Vi ønsker å belyse:

  • hjem-jobb sfæren sin betydning for helse og sykefravær
  • stress og stressmestring
  • mangfoldsledelse

Som bidragsytere til webinaret har vi invitert:
– Forsker ved STAMI – Andrea Rørvik Marti
– Forsker ved NORCE Martin Skagseth
– Utredningsleder Morten Sonniks IMDI – integrerings- og mangfoldsdirektoratet

Seminaret arrangeres digitalt onsdag 27.september kl. 0830-1000 på Zoom, og du melder deg på her

Påmelding innen arbeidsdagens slutt tirsdag 26.september.

Møteledere:
June-Vibecke K. Indrevik, universitets hovedverneombud (UHVO) UiB og
Michael P. Riisøen, vara UHVO UiB.

Informasjon med lenke og program vil bli utsendt til alle påmeldte før seminaret.

Velkommen!

Vernetjenesten ved UiB
E-post: UHVO@uib.no
Telefon: 55 58 30 60

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *