Hilsen fra instituttet – 26.08.2022

Hei alle,

Tusen takk til Ørjan for muligheten til å skrive litt i BioNytt denne uka! Som Utdanningsleder har jeg mange oppgaver og den viktigste er å sørge for vi hele tiden har fokus på og jobber med kvalitet og utvikling av undervisningen og undervisningstilbudet vårt. Og det gjør dere alle – hele tiden! Denne høsten har vi spesielt to ting som er viktige – det er muligheten til å endre studieplanene og emnene våre, og vi skal gjennom programevalueringer. Det er bachelor- og masterprogrammene i biologi, masterprogrammet i molekylærbiologi og master i fiskehelse – akvamedisin. Som alltid vil jeg oppfordre alle som er emneansvarlige til å gå igjennom emnebeskrivelsene og aktivitetene for emnet de er ansvarlige for og melde inn endringer til programstyrene. For den litt større jobben med programevalueringer trenger vi bidrag. Noen vil bli med i arbeidsgruppene for dette, men jeg håper alle er på tilbudssiden når de blir spurt om bidrag!

Nå når semesteret er skikkelig i gang setter vi opp tidspunkter for nye lærermøter, både digitale og fysiske, der vi deler og diskuterer undervisning, emner, samarbeid og muligheter for utvikling!

Om noen har spørsmål eller forslag til tema jeg eller vi bør jobbe med på BIO eller saker jeg burde ta opp med utdanningslederne på de andre instituttene ved fakultetet er det bare å ta kontakt – send en e-post, ring meg på Teams eller stikk innom kontoret mitt (3B11) i 3. etasje i A-blokka (BIOLOGEN).

Håper dere alle får en fin-fin helg!

Anne