Karrieredag med Helix og Nukleus, Vår 2023

Foto: Helix

Vi i Helix, fagutvalget for molekylærbiologi, arrangerer karrieredag hvert semester. For vårsemesteret ble karrieredagen holdt sammen med Nucleus den 9.mars på Eitri Medical Incubator på Haukeland, det var godt oppmøte av studenter og vi var ca 90 stk. Vi gleder oss til høsten hvor vi kan vise frem nye aktuelle bedrifter for studentene våre! Vi inviterte åtte bedrifter som kom og snakket om bedriften sin og molekylærbiologiens rolle innad. Det var mingling etter presentasjonene hvor studentene fikk stille spørsmål og bli bedre kjent med de ulike bedriftene. Bedriftene som kom på karrieredagen var: ILAB, Medisinsk Genetikk fra Haukeland, MSD Animal Health, FÜRST, Ha Biotech, Leger uten grenser, FHI og NIBIO. De ga et spennende og variert bilde på hva en kan jobbe med når en har en molekylærbiologisk bakgrunn. Karrieredag er en god måte å motivere studentene på med å vise de hvilke muligheter en har etter studiet, det er og med på å hjelpe studenten til å finne ut hvilken retning en har lyst å gå.