Utlysning av SPIRE midler for 2023 (Strategic Programme for International Research and Education)

Foto: Colourbox

Utlysningen av SPIREmidler(Strategisk program for internasjonalt forskningssamarbeid) er nå publisert med søknadsfrist 26. mai 2023. Det kan søkes om SPIRE-midler til følgende 2 kategorier

1. SPIRE midler for internasjonale forskningssamarbeid. Støtten er å anse som såkornsmidler for initiering og utvikling av nye internasjonale forskningssamarbeid som grunnlag for prosjektsøknader.
  2. SPIRE – Gjesteforskermidler. Disse midlene skal dekke kostnader (reise, innlosjering, kost, transport) med å invitere en utenlandsk gjesteforsker for et opphold på 1-3 måneder. Det legges ingen begrensinger på land og samarbeidspartnere.

Mer informasjon om hvem som kan søke, retningslinjer og lenke til søknadsskjema finner dere her: https://www.uib.no/fia/75098/spire-s%C3%A5kornsmidler

Søknadsfrist 26. mai 2023.

Søknaden sendes til instituttet v/ knut.daasvatn@uib.no

Alle søknadene blir rangert av instituttet og oversendt samlet til MatNat fakultetet.