Hilsen fra instituttet – 1.6.2023

Foto: Eivind Senneset, UiB

Hei dere,

I dag er det bachelor- og masterseremoni for fakultetet i aulaen. Det er klart det er stas for meg som instituttleder å kunne gratulerer alle som har oppnådd sin mastergrad ved BIO. Vi har desidert flest studenter tilstede og i all beskjedenhet påstår jeg at vi har de beste studentene og også de som har jobbet med de viktigste temaene i sine masteroppgaver. Gratulerer til alle studenter som har fullført sin grad ved BIO. Og lykke til videre. Husk; det er ennå mye å lære!

Og tusen takk og gratulerer også til alle veiledere og undervisere som hver dag gjør en kjempeinnsats for at våre studenter skal lykkes i med sine målsetninger og praktiske og teoretiske kompetansebygging innen våre fagområder.

Det har vært valg på nye medlemmer i instituttrådet. For gruppe B (midlertidig vitenskapelig ansatte) ble Natalya Gallo valgt, med Katharina Stracke og Christian Hans Quintana Zagaceta som varamedlemmer. For D (studenter) ble Marte Elise Rørstad og Alexander Bouz Utskot valgt, med Hanna Sannes og Gina Koulibaly Barry som varamedlemmer. Gratulerer til dem alle og tusen takk for at dere stiller opp for instituttet.

Det skal være instituttrådsmøte den 21 Juni. Den viktigste saken blir gjennomgang og godkjenning av budsjett for 2024. Dagen etter planlegger vi allmøte igjen, der vi vil presenterer budsjettforslaget for 2024 samt langtidsbudsjett. Jeg vet at mange på BIO er opptatt av økonomi, så dette blir en «høydare» før sommerferien. Juni er jo den store innspurtmåneden før ferien, med alt som skal gjennomføres av eksamener og alle mulige andre saker det er viktig å få fullført før sommeren og det skal bli godt for oss alle å snart kunne ta en velfortjent ferie.

God Helg, hilsen Ørjan