Hilsen fra instituttet – 8.12.2023

Generelt føler jeg meg veldig heldig som universitetsansatt! Jeg kan dypdykke ned i, og nerde på, ting jeg er mer enn gjennomsnittlig opptatt av. Jeg jobber i ett miljø med mange engasjerte og dyktige kollegaer med samme interesser og som veldig gjerne tar en diskusjon om alt fra bittesmå detaljer om bier og blomster til hvordan man best veileder og får det beste ut av smarte studenter. (Her passer det med en takk til bioCEED for fostring av gode diskusjoner om temaet på Voss forrige uke [veldig nyttig med bevisstgjøring rundt forskjellige aspekter ved veiledning, som for eksempel det å avklare forventinger fra både student og veileders side fra dag en], og alle de andre temaene som bioCEED har hatt fokus på i løpet av de ti årene bioCEED har eksistert. Jeg har vært ekstra heldig som har vært kontornabo med størsteparten av bioCEED-gjengen disse årene, så takk for hyggelig selskap så langt, og håper at bioCEED-ånden og godt naboskap vil vare mange år fremover!). Jeg lærer hele tiden noe nytt, og er en av brikkene i å produsere ny kunnskap. På toppen av det hele har jeg kontor med utsikt til et snødekt Ulriken.

Jeg bare trengte å skrive dette nå som jeg er inne i den mest hektiske perioden på året for min del med en smått kaotisk innspurt på undervisningsemesteret, og alt annet som skal være gjort før årets slutt kommer som julekvelden på kjerringa. Da hender det at man glemmer at man tross alt er privilegert.

Avslutter med et «Lykke til» til alle som tar eksamen i disse dager!

John Arvid Grytnes

Leder Faggruppe økologi og evolusjon