Hilsen fra instituttet – 04.09.2024

Foto: Eivind Senneset

Hei BIO,

Da er min første uke på jobb i ny stilling nesten unnagjort. Selv om jeg allerede lenge før sommeren kjente til startdato 1.september, var det en helt spesiell følelse å komme på jobb mandag morgen denne uken. Navnelappen på døren var på plass, og på pulten stod det en hyggelig blomsterhilsen fra gjengen i administrasjonen. I løpet av dagen tok jeg meg en runde rundt på BIO, sammen med Julie, og fikk slått av en prat med mange av dere. Det var veldig hyggelig, og det slo meg virkelig hvor stort dette instituttet er – det tok noen timer å ta hele runden!

Jeg går til denne jobben med en betydelig dose ydmykhet, rikelig med entusiasme og mye spenning. BIO har en viktig posisjon ved fakultetet og ved UiB, og vi utfører et viktig samfunnsoppdrag som skal løses i fellesskap. Forskning og undervisning er våre kjerneaktiviteter, og bredden og kvaliteten av arbeidet som gjøres ved BIO er imponerende. For meg er samarbeid nøkkelen til fortsatt å lykkes i det vi gjør, og jeg vil jobbe for at den gode samarbeidskulturen ved BIO videreføres og styrkes. For å klare dette må vi skape flere gode faglige og sosiale møteplasser, slik at vi kommer sammen for å diskutere fag og for å skape nye kontakter på tvers av hele instituttet.

Denne høsten blir det viktig for meg å snakke med så mange som mulig, både enkeltvis og i de ulike enhetene som utgjør BIO. Jeg vil gjerne bli bedre kjent med hele instituttet, og både med de aktivitetene som pågår og de som planlegges.

Takk til Ørjan for hans utrettelige innsats som leder ved BIO de siste 8 årene. Det har vært år med store utfordringer som han har møtt på en suveren måte. Jeg har en stor jobb foran meg for å følge i hans fotspor.

Jeg gleder meg til fortsettelsen, og til å ta fatt på oppgavene som venter!

Vi sees.

God helg!