Intern kommunikasjon og informasjon var et av 3 prioriterte oppfølgingspunkter etter arbeidsmiljøundersøkelsen som ble gjennomført høsten 2023. Våren 2024 ble det satt ned en arbeidsgruppe som fikk i oppgave å kartlegge kommunikasjonsflyt og intern informasjon ved instituttet. Hoveddelen av kartleggingen var en spørreundersøkelse blant alle instituttets ansatte.
Vedlagt er arbeidsgruppens rapport som består av 3 deler. Merk at dokumentene er publisert i MittUiB, og at du må være innlogget for å lese innholdet som også kun er tilgjengelig for instituttets ansatte.
(Hvis du har problemer med å logge på, slett mitt.uib.no cookies i nettleseren din eller bruk et inkognitovindu.)
- Del I – Arbeidsgruppens sluttrapport og anbefalinger
- Del II – Oppsummering av dataene fra spørreundersøkelsen
- Del III – Oversikt over informasjonskanaler ved BIO
Rapporten ble overlevert instituttets ledelse før sommeren. Etter enighet med daværende og nåværende instituttleder, fant instituttledelsen det riktig å avvente oppfølging av avtalen til etter at ny instituttleder var tiltrådt. Noen mindre tiltak er allerede gjennomført, blant annet følgende endringer i dette nyhetsbrevet:
- Det er opprettet et søkefelt for å gjøre det enklere å finne eldre innhold som fremdeles kan være relevant
- Det er opprettet et menyfelt øverst på siden med lenker til sentrale informasjonsressurser ved instituttet, slik som HMS-håndboken og instituttets «hvem gjør hva»-side.
Øvrige tiltak for å følge opp rapportens funn og anbefalinger vil vurdereres fortløpende i tiden framover.