Etablering av Tjenestesenter for lønn, reise og fravær ved UiB – oppstart 1. mars 2025

UiB oppretter fra 1. mars et Tjenestesenter for lønn, reise og fravær som skal ivareta disse tjenestene for hele organisasjonen.

Bakgrunn og målsetting

Etablering av et tjenestesenter springer ut av prosjektet «Helhetlig lønn og lønnsnær HR» som definerte fire anbefalinger som er vedtatt av universitetsdirektøren, der etablering av tjenestesenteret var et av disse. Målsettingene med å etablere senteret er:

  • Bedre kvalitet i tjenestene på lønn og lønnsnær HR, og bedre flyt for organisasjonen.
  • At sluttbruker opplever det lettere å få hjelp og sluttbrukere får den samme hjelpen uavhengig av plassering i organisasjonen.
  • At feil og mangler fanges opp gjennom brukerstøtte, og det iverksettes tiltak deretter.
  • Frigjort kapasitet i organisasjonen ved at TS tar brukerstøtteoppgaver fra alle nivåer og ledd.
  • Sikre etterlevelse av felles politikk gjennom saksbehandling og brukerstøtte.
  • At TS blir et nav for oppdatering og formidling av endringer i politikk og systemer m.m. i organisasjonen

Mer informasjon

Klikk på lenken under for å lese UiBs informasjonsbrosjyre om senteret:

Etablering av tjenestesenter_Kort infopakke