UiB oppretter fra 1. mars et Tjenestesenter for lønn, reise og fravær som skal ivareta disse tjenestene for hele organisasjonen.
Bakgrunn og målsetting
Etablering av et tjenestesenter springer ut av prosjektet «Helhetlig lønn og lønnsnær HR» som definerte fire anbefalinger som er vedtatt av universitetsdirektøren, der etablering av tjenestesenteret var et av disse. Målsettingene med å etablere senteret er:
- Bedre kvalitet i tjenestene på lønn og lønnsnær HR, og bedre flyt for organisasjonen.
- At sluttbruker opplever det lettere å få hjelp og sluttbrukere får den samme hjelpen uavhengig av plassering i organisasjonen.
- At feil og mangler fanges opp gjennom brukerstøtte, og det iverksettes tiltak deretter.
- Frigjort kapasitet i organisasjonen ved at TS tar brukerstøtteoppgaver fra alle nivåer og ledd.
- Sikre etterlevelse av felles politikk gjennom saksbehandling og brukerstøtte.
- At TS blir et nav for oppdatering og formidling av endringer i politikk og systemer m.m. i organisasjonen
Mer informasjon
Klikk på lenken under for å lese UiBs informasjonsbrosjyre om senteret:
Etablering av tjenestesenter_Kort infopakke