Hilsen fra instituttet – 7.10.2022

Hei!

Denne uken kommer en oppdatering fra studieseksjonen. Jeg er leder for den flotte studieseksjonen som de fleste kjenner godt til og som jeg er utrolig stolt av! De siste ukene (månedene) har vært veldig hektiske, men nå er det meste etter semesterstarten og studieplanendringsarbeidet falt på plass. Vi har meldt inn studieplanendringene til fakultetet og vi håper de fleste går fint igjennom. Det er jobbet spesielt mye med utdanningsplanen til siv-ing’en i havbruk og det blir litt mer fleksibilitet for studentene som vil reise på utveksling, noe de har etterspurt lenge. Når vi får klarsignal fra fakultetet på at våre endringer er godkjente så legger vi ut referatene på nettsidene våre for råd og utvalg. Arbeidet med programevalueringene går framover, og vi setter særlig stor pris på å få med studentenes stemmer med her. Oppdateringer om evalueringene kommer etter jul.

Vi har hatt et veldig spennende lærermøte om studentworkload og det virker som at flere ser på dette på sine emner, det er kjempebra! Si gjerne fra om noen ønsker hjelp til å se på dette for sine emner, studieseksjonen hjelper gjerne til!

Fra 18 oktober arrangerer fakultetet karriereuken REALISER – der målet er å øke kunnskap om overgangen fra studier til arbeidsliv. Ta gjerne en tur oppom Realfagbygget og se, mer om tidspunkter i kalenderen til fakultetet.

Til slutt vil jeg minne om Lærersamlingen på Voss 28-29 november. Temaet er vurdering, og jeg ser fram til mange spennende diskusjoner rundt dette.

Håper alle får en fabelaktig helg!

Beate

Beate Ulrikke Rensvik