Påminnelse om begrensninger i overføring av ferie til 2024

Kjære alle, dette er en påminnelse om begrensninger i overføring av ferie. Som dere er kjent med, er vi i en periode med kostnadskutt.

En av kostnadspostene som er gjennomgått er kostnaden som instituttet belastes for uavviklet ferie og fleksitid. All uavviklet ferie og fleksitid synliggjøres som en kostnad i budsjettet vårt.

Instituttet vil på grunn av dette ikke tillate overføring av ferie til 2024. Tidligere overført ferie må også avvikles i inneværende år.

Det kan kun unntaksvis avtales overføring av ferie, og dette begrenser seg til ferie man ikke får avviklet på bakgrunn av sykemelding eller sykefravær. Dette avtales direkte med administrasjonssjef, som godkjenner ferieoverføring i Selvbetjeningsportalen.

Vi gir foreløpig ingen føringer på uttak av fleksitid ut over det UiB har som retningslinjer.

Beste hilsen

Julie Stavnes