Hilsen fra institutet – 20.10.2023

Hei Alle,

Takk til dere som møtte opp på allmøtet vi hadde tidligere i uken. Veldig gledelig med såpass godt oppmøte og gode innspill/spørsmål. Jeg tror jeg hadde en (liten) glipp: jeg påstod at jeg gikk av som instituttleder i desember. Det er feil. Det er ikke desember, hverken i år eller neste år. Det er september til neste år. Uansett; BIO trenger en høymotivert, dyktig, engasjerende, inkluderende og strategisk klarttenkende ny instituttleder. Stillingen blir trolig lyst ut før nyttår, så her er det bare å spekulere om mulige kandidater og fortelle dem hvilke fantastiske kolleger og studenter, og ikke minst viktige fagområder, vi har på BIO. Mange bør la seg friste til å søke når den tid kommer.

Apropos desember (i år). Den 5. desember skjer det mye. Vi skal først ha HMS seminar og jeg oppfordrer alle til å sette av ettermiddagen til det. Program kommer. Deretter er det julefest. Og selv om vi ikke skal flotte oss på Terminus skal vi ha det stas og flott, i vår egen kantine. Jeg håper vi sammen kan lage en skikkelig fest for hverandre og oppfordrer også her alle til å komme. I den grad det er et trekkplaster i det hele tatt: dette blir min siste julefest som instituttleder og ergo siste sjans til å få med seg en 45 min juletale, med innlagt diktlesing.

Apropos HMS: vi vil snart sende ut en medarbeiderundersøkelse, der vi ønsker å kartlegge trivsel og motivasjon på jobben, spesielt med tanke på at BIO er i en utfordrende økonomisk situasjon. Jeg håper alle vil svare på denne.

Og enda mer HMS: vi starter nå snart vernerunder på BIO og jeg regner med at alle sier i fra om hva som kan fungere bedre i forbindelse med det fysiske arbeidsmiljøet. Det er viktig.

Helg er jo også litt HMS, så da ønsker jeg dere alle en riktig god helg, og håper det fine været varer.