Hilsen fra instituttet – 27.10.2023

Hei fra studieadministrasjonen her!

Nå skjer det mye framover! Vi i studieseksjonen er godt i gang med å planlegge for våren og det kommer nok til å komme spørsmål fra oss om vårens time -og eksamensplaner til de som skal undervise til våren. Timeplanene blir publisert sammen med pensumlitteraturen 1 desember. Frist for å legge inn pensum i Leganto for våren 24 er 1 november, si fra om det er noen som har utfordringer med å få rettet opp i Legantolistene.

Anne, Anne Marit og jeg har jobbet med emnebudsjettene for våren 2024 og det vil komme ut info til hver enkelt emneansvarlig om ganske kort tid.  Minner om at dersom du trenger PhD’er til ditt emne så er det faggruppeleder som har ansvaret for å fordele dette.

Vi har relativt mange masterstudenter på forskjellige program som skal levere masteroppgaven 20. november, vi kontakter veilederne når studentene har levert oppgaven og planlegger mastereksamen derfra. Minner om at dersom ekstern sensor ikke er i Bergen så blir eksamen digital, vi betaler ikke for reise og opphold for sensor. Vi har blokkert ut 30 november og 1 desember i kalenderen slik at alle skal ha mulighet til å bli med på Lærersamlinga på Voss, den gleder vi oss til!

Jeg vil oppfordre alle som har mulighet til å bli med på Infomøte for finansieringsordninger for kvalitet i høyere utdanning. Anne har lagt ut innkallingen i Undervisning på BIO teamet.
Vi har utrolig mange spennende ting som foregår på instituttet og på Popvit i biblioteket 2. november vil noen av våre biologistudenter stille spørsmålet «Lagrer naturen i Bergen mer karbon enn andre steder i landet?» Se mer her: https://www.uib.no/en/ub/123688/kunnskapseplet

Håper alle får en solfylt helg!

Beate Ulrikke
Studieleder