Hilsen fra instituttet 5.1.2024

Instituttleder Ørjan Totland. Foto: Eivind Senneset, UiB

Hei dere,

Godt nytt år og vel overstått juleferie. Jeg håper dere alle har hatt det bra og er klare til nye utfordringer og gleder ved at et nytt år et under oppseiling.

Fiskehelse får ny faggruppeleder. Are Nylund takker av etter mange år med iherdig innsats for sin faggruppe. Profesjonsstudiet i Fiskehelse er noe av det aller viktigste vi har på BIO, og uten den dedikerte innsatsen til Are og alle hans kolleger hadde ikke studiet vært så bra som det er og hatt den posisjonen det har. Tusen takk til Are for veldig god innsats over mange år.

Aina-Cathrine Øvergård tar over etter Are som faggruppeleder. Slik jeg kjenner Aina vil det bli veldig bra. Hun er glødende opptatt av fiskehelsestudiet, har en omfattende forskningsaktivitet og en god tilnærming til utfordringene. Tusen takk til Aina for at hun tar på seg denne viktige og krevende oppgaven. Jeg er helt sikker på at hun blir en konstruktiv bidragsyter til ledergruppen ved BIO og en viktig stemme for sin faggruppe. Aina starter som faggruppeleder fra mandag 8 januar.

Regnskapet for 2023 er snart klart. Jeg er optimistisk med tanke på at vi ikke bare har greid å stoppe den nedadgående trenden med økende underskudd, men faktisk greid å snu trenden i positiv retning. Vi kommer tilbake med mer info så snart regnskapet er endelig klart.

Da ønsker jeg dere alle en riktig god helg etter hvert.