Hilsen fra instituttet – 26.01.2024

Kjære alle,

Et stort hurra og gratulerer til alle sammen med det gode resultatet vi oppnådde i 2023. Vi har tatt en stor bit av underskuddet vårt, og lagt et godt grunnlag for videre arbeid. Ikke bare har vi kuttet underskuddet vårt med 6 millioner, men vi har også oppnådd en ny rekord for aktivitet i eksterne prosjekter, fra 129,4 i 2022 til 132,2 i 2023. WOW! Det er helt fantastisk, og et resultat som bare er mulig gjennom en teaminnsats fra oss alle. Tusen takk for en kjempeinnsats i 2023.

Og nå fortsetter arbeidet. Vi jobber i disse dager med budsjett 2024, som skal være ferdigstilt tidlig februar. Vi planlegger både instituttrådsmøte i andre halvdel av februar, og også et allmøte, hvor vi skal orientere nærmere om både budsjett 2023 og regnskap 2024.

I allmøtet skal vi også gi en status på hvordan vi jobber med tiltakene som kom frem fra arbeidsmiljøundersøkelse. Vi har besluttet å starte med de tre første tiltakene på den rangerte listen over tiltak (Oppsummering fra HMS-dagen – Nyhetsbrev – Institutt for biovitenskap (uib.no) ).

Vi gir en status på dette arbeidet i allmøtet i februar. Invitasjon kommer snart, håper å se mange av dere der.

Ønsker dere en veldig flott helg,

Beste hilsen Julie