Hilsen fra instituttet – 12.04.2024

Instituttleder Ørjan Totland. Foto: Eivind Senneset, UiB

Hei alle sammen,

Da er det endelig klart; Ståle Ellingsen blir ny instituttleder på BIO. Han tiltrer 1 september. Jeg skal skrive mer om dette rundt instituttlederskiftet seinere, men vil bare nå si at jeg er veldig glad for at Ståle tar over. Jeg er helt sikkert på at det er et veldig godt valg for BIO. Gratulerer Ståle!

Kjersti Sjøtun har nylig pensjonert seg. Kjersti har gjort en formidabel innsats inn mot undervisning og forskning på marine makroalger og har hatt en stor betydning for den faglige profilen i vårt marine fagmiljø. Når Kjersti nå har gått av mister vi en viktig del av den faglige bredden på BIO. Tusen takk for innsatsen til Kjersti. For meg har det vært en stor glede å ha hatt deg som en god, konstruktiv, engasjert og faglig dyktig kollega her på BIO. Jeg ønsker deg alt godt i pensjonisttilværelsen.

Professor John-Arvid Grytnes skal slutte på BIO, den 1. august, og begynne i ny stilling som professor på NMBU. John-Arvid har gjort en kjempestor innsats for BIO over mange år, som emneansvarlig for BIO102 og ikke minst som faggruppeleder for Økologi og Evolusjon. Det er selvsagt dumt for BIO at John-Arvid finner seg mye beiteområder, for han har virkelig hatt en stor betydning på BIO, men jeg vet han forlater oss med et sterkt ønske om å videreføre gode samarbeid. Tusen takk for innsatsen John-Arvid og lykke til i ny stilling på NMBU.

19 april er det tid for nytt party for PhD og post docs. Meld dere på (se annonse annensteds i dette BIOnytt) og treff nye og spennende venner og delta i det faglig-sosiale fellesskapet.

God helt til dere alle.