
Kjære kollega,
Vi inviterer til seminar ved NT-fakultetet med fokus på kunstig intelligens (KI). Utviklingen går raskt, og spørsmålene er mange. Generativ KI har på kort tid endret hvordan vi tenker om læring, vurdering og faglig samhandling. I november kommer Malthe-Sørenssen-utvalget med sin første uttalelse om vurdering, og de fleste innspill så langt peker på behov for økt kompetanse. Det vi vet, er at KI er kommet for å bli, og at studentene allerede bruker det i sin studiehverdag.
I seminaret skal vi utforske både muligheter og utfordringer: Hvordan kan språkmodeller bidra til bedre læring? Kan vi stole på AI-generert tilbakemelding? Hva mener studentene selv? Og ikke minst – hvordan kan vi sammen utvikle gode praksiser og retningslinjer for bruk av KI i våre emner? Seminaret er rettet mot undervisere og faglig ansatte, og gir rom for faglig påfyll, diskusjon og erfaringsdeling.
📅 Dato: 8. desember
📍 Sted: Aktivt rom 4, Realfagbygget
🕘 Tid: 08:45–12:00
🔗 Påmelding her innen 25. november
Program:
- 08:45 – 09:00 Kaffe/te
- 09:00 – 09:10: Velkommen og åpning – Monica Jordheim, visedekan for utdanning ved NT
- 09:10 – 09:45: Språkmodeller og mappevurdering – Dialog og samskaping for bedre læring med nye verktøy – Kjersti Birkeland Daae, Geofysisk institutt
- 09:45 – 10:20: Can we trust AI-generated feedback on student mathematics assignments? – Sehoya Cotner, SERC
- 10:20 – 10:30: Kaffe og mingling
- 10:30 – 11:00: KI – Studentperspektivet – Sehoya Cotner, Monica Jordheim og studenter
- 11:00 – 11:30: Gruppediskusjoner
- 11:30 – 12:00: Lett lunsj
Seminaret vil primært foregå på engelsk.
🔗 Påmelding her innen 25. november
Vi håper å se deg der!
Vennlig hilsen,
Monica Jordheim, visedekan for utdanning
