Vernerunde for kontorer januar 2023, oppsummering

Foto/illustrasjon: UiB

Vernerunden for kontorer for 2022 ble utsatt pga flytteprosessen som ble ferdigstilt desember 2022. En spørreundersøkelse ble sendt ut for å avdekke eventuelle mangler på kontorene til de ansatte. Befaring ble gjennomført mandag 23.januar mellom kl. 09 og 12 til de personene som ønsket det.

Totalt 109 personer svarte på undersøkelsen, og vi besøkte 16 kontorer på vernerunden.

Det fleste innmeldte problemene skyldes hovedsakelig støy, enten fra ventilasjonsanlegget eller fra fellesområder som lunsjarealer plassert i nærheten av kontorer. Vi vil derfor oppfordre brukerne av lunsjområder å vise hensyn til sine kollegaer som sitter på tilstøtende kontorer.  Det er også flere som påpeker at hodetelefoner er dårlig tilpasset eller at de mangler på hodetelefoner. Ekspedisjonen på BIO har hodetelefoner tilgjengelig og bestiller nye ved behov. Økonomien til BIO gir ikke mulighet til å kjøpe inn støyreduserende hodetelefoner til våre ansatte.

Det påpekes også at det er vanskelig å gjennomføre digitale møter, spesielt på flermanskontorer. Det kom inn et tips om å få kollokvieøyer i korridorene som kan bookes ved behov for gjennomføring av digitale møter. Vi undersøker muligheten om slike møbler finnes på møbellageret til UiB.  Samtidig vil vi også informere om mulighet til å reservere møterom når digitale møter skal gjennomføres. Oversikten over tilgjengelige møterom finnes på https://bio.h.uib.no/reserver.php . For bestilling av møterom så må ekspedisjonen kontaktes på e-post ekspedisjonen@bio.uib.no

Vi oppdaget at flere ansatte mangler navneskilt på kontoret sitt. Dette er mulig å gjøre selv ved å logge seg inn via skiltdatabasen til UiB med brukernavn og passord. Trykk på tekst til dørskilt og skriv inn romnummeret. Velg skilttypen, antall personer som sitter på kontoret og fyll inn nødvendig informasjon. Print ut på A4 og klipp ut skiltet etterpå. For kontorfellesskap med 4-7 personer så må dere selv lage et skilt, slike skilt er beklageligvis ikke tilgjengelig i skiltdatabasen.

  • Feil og mangler på temperatur regulering, ventilasjon og belysning har blitt meldt inn til driften.
  • Mangelfullt renhold er meldt videre til COOR.

Ved PC relaterte problemer ber vi dere om å kontakte IT via uib hjelp. Login (uib.no)

 

Tusen takk for at du deltok i spørreundersøkelsen.

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *