Nå er det høst – har du husket å registrere feriedager?

Foto: Colourbox

Ferie

Høsten er her og årsskiftet er ikke veldig langt unna! Uavhengig av hvordan du har tenkt å bruke dine restferiedager (i solen eller snøen), så er det én ting du må gjøre med én gang: Registrere restferien din i Selvbetjeningsportalen! Å registrere ferie er obligatorisk, og all ferie skal som en hovedregel tas ut hvert år.

Ikke helt sikker på nøyaktig når du vil ta dine siste feriedager? Registrer dem nå uansett (du kan endre datoer senere), så risikerer du ikke at noen andre bestemmer når du må ta ferie. Du slipper også personlig oppfølging gjennom e-poster og besøk fra administrasjonen.

Dersom du har restferie til gode må du registrere uttak av disse nå, så vær vennlig å prioritere dette!

Utfyllende informasjon om hvordan man registrerer ferie kan du finne her: Universitetet i Bergen :: Medarbeiderhåndbok :: ferie (compendia.no)

Har du spørsmål om ferie eller ferieregistrering i Selvbetjeningsportalen, ta kontakt med HR-konsulenten ved ditt institutt.

Fleksitid

Vi anbefaler at du også tar en kikk på fleksitid-regnskapet allerede nå. UiBs Medarbeiderhåndbok sier følgende: «Det tillates overført 50 plusstimer eller 10 minustimer til neste avregningsperiode. Tid utover 10 minustimer medfører trekk i lønn. Plusstimer utover 50 timer blir strøket uten kompensasjon