Fra seilas til forskningsartikkel – nyhetssak fra MatNat

Foto/ill.: Malin Kvamme/ Statsraad Lehmkuhl

«Teaching sustainability at the high sea: the “One Ocean Expedition”» er nå publisert i det anerkjente tidsskriftet Sustainability Science. Artikkelen deler erfaringer fra UiB-sommerkurset «SDG 200 Ocean-Climate-Society» på seilasens første etappe over Stillehavet.

– Det er veldig stilig at vi har klart å formidle og dele noen av funnene og erfaringene våre i det anerkjente tidskriftet Sustainability Science, og jeg håper at andre også blir motivert til å gå ut av klasserommet og gi studentene nye og utradisjonelle læringsopplevelser, sier professor Katja Enberg ved Institutt for biovitenskap.

Sammen med UiB-forskerne Jarle Eid, professor ved Det psykologiske fakultet, og Marianne Aanerud, førsteemanuensis ved Klinisk institutt 2, har hun skrevet artikkelen der de beskriver og deler erfaringene fra undervisning om bærekraft.

Les hele saken på uib.no/matnat

Teksten er klippet fra MatNats nyhetssak og skrevet av Håvard Kroken Holme