Utlysning: Utrecht Nettverkets young researchers grant 2024/25. Søknadsfrist: 20. februar 2024

Hvert år lyser Utrecht Nettverket ut Young Researchers grant, et stipend på 1200 € som er tiltenkt studenter på forskningsopphold som ikke kvalifiserer for Erasmus-stipend. Dette er et enkelt søknadsskjema og en god mulighet for våre PhD- og MA-studenter som vil reise til ett av Utrecht Nettverk-partnerene!

Under finner dere mer informasjon om Utrecht Nettverkets Young Researchers grant for 2024-25. Nettverket deler ut 20 stipend på 1200 € til MA eller PhD studenter som ønsker et forsknings-opphold på et av UN partneruniversitetene i minimum 4 uker i perioden 1. mai 2024 og 31. mars 2025. Dette er et stipend for studenter som ikke kan få Erasmus+ stipend. Fullstendig informasjon finnes her: Young Researchers Grants – Utrecht Network (utrecht-network.org)

MA/PhD-studentene fyller ut søknadsskjema og sender den med vedlegg til kristin.skogedal@uib.no innen 20. februar 2024. Vi vil deretter rangere studentene fra UiB før vi sender det videre til UNs komité.

De siste årene har flere PhD-studenter fra UiB fått tilslag på sine søknader, så dette er absolutt en fin og enkel måte for våre MA og PhD’er å skaffe finansiering til utenlandsopphold.