Vil du bli studentambassadør for Det matematisk-naturvitenskapelige fakultet?

Søknadsfrist: 22. mai 2023

Om jobben

Er du nysgjerrig, positiv, engasjert og kunne tenke deg å lære mer om markedsføring og rekruttering? Da ønsker vi hjelp av deg til å synliggjøre det spennende fagtilbudet og det gode studiemiljøet på MN-fakultetet. Vi ser nå etter 17 nye studentambassadører som skal representere MN-fakultetet i møte med ungdomsskoler, videregående skoler, bedrifter, arrangement og på sosiale medier.

Dine arbeidsoppgaver som studentambassadør er:

• Reise på besøk til ungdomsskoler og/eller videregående skoler i Bergensregionen og holde en presentasjon om MN-fakultetet og realfag ved UiB.
  • Ønskelig at du besøker din tidligere videregående skole i kombinasjon ved naturlig hjemreise, og holde en presentasjon om MN-fakultetet og realfag ved UiB. Dette er ikke et krav.
  • Ta over MN-fakultetet sin Instagram-konto @realfaguib i en tidsperiode og vise frem hvordan det er å studere på MN-fakultetet, og snakke om dine erfaringer ved ditt studieprogram.
  • Innholdsproduksjon til nettsider/SOME (FB, IG, TikTok m.m.) og annet promoteringsarbeid. Det er et ønske at det lages minimum 1-2 innholdselementer til våre sosiale medier pr.mnd. (Innlegg i feed og/eller story, reels eller video).
  • Delta i opplæringsmøter og workshops.
  • Delta i evalueringsmøter og skrive korte rapporter/referater fra oppdragene.

Opplæring

Som studentambassadør vil du få opplæring i presentasjonen du skal holde, og hva som er unikt ved realfagsutdanningene ved UiB. Du vil også få øve på presentasjonen du skal holde og få tilbakemeldinger på presentasjonen din. I tillegg vil det bli holdt ulike workshops ved behov. Opplæring vil foregå i august etter semesterstart.

Arbeidstid, lønn, honorar og attest

Jobben som studentambassadør er lønnet (inkludert opplæring, selve presentasjonene, tiden du bruker på SOME/innholdsproduksjon/nettsider/promoteringsarbeid og evaluering). Arbeidstiden er varierende og lagt opp etter fakultetet sitt behov og din timeplan. Lønnen er på ca. 196 kr (lønnstrinn 35). Totalt kan du jobbe inntil 200 timer. Vi honorerer hjemreiser i forbindelse med skolebesøk med opptil kr 1000,-. Du får en attest fra Det matematisk-naturvitenskaplige fakultet etter engasjementet utløper.

Kombinasjon med andre jobber

Du kan fint kombinere jobben som studentambassadør med andre jobber som f.eks. studentmentor og kollokvieleder.

Forventinger til deg

• Du er empatisk og kan improvisere
  • Du kan arbeide selvstendig, strukturert og er god til å planlegge
  • Du har lyst til og er motivert for å jobbe med rekruttering til MN-fakultetet
  • Du har innsikt i studieprogrammene vi tilbyr på MN-fakultetet
  • Du har god formidlingsevne og liker å holde presentasjoner
  • Du liker å skrive og du kan gjerne ta bilder/filme/klippe til nettsider og SOME
  • Du er noe lik i alder som de vi skal rekruttere

Det er en forutsetning at du er student på Det matematisk-naturvitenskapelige fakultet og snakker flytende norsk.

Det er en fordel for arbeidet, men ikke et krav, at du er engasjert i studierelaterte aktiviteter som f.eks. medlem av faglige, sosiale eller studentpolitiske organisasjoner og utvalg, tidligere klasseleder/mentor eller har vært ansatt som kollokvieleder/studentmedarbeider.

Søknad og søknadsfrist

Søknaden sendes på e-post til niklas.hellum@uib.no. Skriv navn på din vgs. i søknaden. N.B. Legg CV som ett eget vedlegg til søknaden. Har du spørsmål send en epost eller ring 92 60 63 52.